În primul rând, noul site EnergyReport, unde se găsesc multe materiale recomandabile.
De exemplu, unul de Florin Rusu despre falimentul așteptat al energiei verzi în SUA:
Energia verde scurtcircuiteaza miliardele contribuabililor
Potrivit unei carti recent aparute (“Throw Them All Out”), scrisa de un cercetator de la Hoover Institute, Peter Schweizer, nu mai putin de 71% din imprumuturile, garantiile si concesiunile acordate de Departamentul de Energie al actualului presedinte Barak Obama au fost “dedicate” unor apropiati, unor membri ai Comitetului National de sustinere a candidaturii actualului presedinte si unor importanti donatori ai Partidului Democrat.
Pe total, in timpul campaniei, “beneficiarii” actualei politici de investitii in energii alternative au contribuit la alegerea presedintelui cu 457.834 de dolari. Valoarea imprumuturilor garantiilor si concesiunilor obtinute de acestia dupa instalarea lui Barak Obama la Casa Alba a fost de 11,35 miliarde de dolari. Probabil ca aceasta, si nu finantarea energiilor alternative, a fost cea mai reusita investitie a lor. Pentru a obtine un profit de aproape 11 miliarde de dolari la o investitie de nici 500.000 de dolari e nevoie de geniu!
Într-un alt text interesant, Adrian Moșoianu descrie iadul coasian-democratic al exploatărilor de gaze și petrol, devenit realitate pentru proprietarii americani care nu vor să contracteze cu exploatatorii.
Ultimul bastion al proprietatii private asupra subsolului, asediat
Mix-ul de politici fiscale care se anunță la noi pentru noua epocă electorală, de către noii colberți care ne vor cocoșa în următorii ani, descris de Oana Osman în Capital:
Și pentru că tot vorbim de politici economice locale, dincolo de mărirea salariului minim la 750 și apoi 800 de lei anul acesta, la care sindicaliștii au răspuns cu obișnuita indignare că nivelul corect este de fapt de 850 de lei, mai avem și avertizările îngrijorate ale directorilor Dacia-Renault în privința taxei de mediu.
E prea mică pentru ambițiile și profiturile lor. De unde ar trebui să înțelegem încă o dată pentru ce a apărut taxa de primă înmatriculare, pe cine subvenționează indirect și de ce grijile pentru mediu sau pentru parcul auto al românului de rând sunt de fapt un paravan:
Șeful Dacia cere dublarea noii taxe auto pentru mașinile Euro 3 și Euro 4. Amenință cu concedieri