„Cărți mici, idei mari” pe module: John Taylor Gatto

Institutul Mises

În martie vom discuta John Taylor Gatto, Dumbing Us Down: The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling.

De ce John Taylor Gatto?

Dacă strâmbați din nas când vine vorba de sistemul educațional de stat și vi se pare că sunteți printre cei cu părerea cea mai proastă despre acesta, faceți o cură bazată pe scrierile lui Gatto (pe lângă cea anunțată de noi, ar mai fi cel puțin Weapons of Mass Instruction (2009) și The Underground History of American Education (2000)). Veți deveni mult mai critic, deși așa ceva vi s-ar fi părut extrem de implauzibil. Pe de altă parte, dacă aveți o părere cât de cât bună (sau mai mult), cu Gatto îi veți cânta prohodul. Autorul face probabil cea mai severă punere în discuție a sistemului educațional contemporan (i-am fi putut zice la fel de bine „socialismului educațional contemporan”). Dar mai bine să-l lăsăm pe el să vorbească, propunându-vă câteva citate selectate din Dumbing Us Down (2005 [1992]):

Over the years of wrestling with the obstacles that stand between child and education I have come to believe that government monopoly schools are structurally unreformable. They cannot function if their central myths are exposed and abandoned. (p. xxvi)

After an adult lifetime spent teaching school, I believe the method of mass schooling is its only real content. (p. 19)

School is a twelve-year jail sentence where bad habits are the only curriculum truly learned. I teach school and win awards doing it. I should know. (p. 19)

Children and old people are penned up and locked away from the business of the world to a degree without precedent: nobody talks to them anymore, and without children and old people mixing in daily life, a community has no future and no past, only a continuous present. (p.21)

The truth ist hat schools don’t really teach anything except how to obey orders. (p. 21)

Two institutions at present control our children’s life: television and schooling, in that order. Both of these reduce the real world of wisdom, fortitude, temperance, and justice to a never-ending, non-stop abstraction. (p. 25)

Discovering meaning for yourself as well as discovering satisfying purpose for yourself, is a big part of what education is. How this can be done by locking children away from the world is beyond me. (p. 62)

Break up these institutional schools, decertify teaching, let anyone who has a mind to teach bid for customers, privatize this whole business – trust the free market system. I know it’s easier said than done, but what other choice do we have? We need less school, not more. (p. 72)

Cum se desfășoară întâlnirile?

În cadrul fiecărei întâlniri vor fi prezentate pe scurt ideile principale din capitolele cărții propuse, după care vor urma runde de dezbateri. La înscriere, participanții primesc cartea în format electronic.

Lector: Mihai-Vladimir Topan, Președinte al Institutului Ludwig von Mises – România, Conf. univ. dr. ASE – București, Fondator al Academiei Private

Data începerii: 9.03.2016 (miercuri, orele 18.30)

Număr întâlniri: 3

Frecvență: săptămânal (ultimul seminar planificat 23.03.2016)

Durată: cca 2h/întâlnire

Locație: Sediul ILvM-R și al Academiei Private – Calea Călărașilor 161, et. 2, cam. 26, sector 2, București.

Preț: 50 RON / seminar. Preț redus pentru studenți, elevi și pensionari: 40 RON/seminar. Plata se face prin transfer bancar sau cash în cadrul seminarului.

Număr participanți: maxim 10 cursanți.

Comentează (se va posta după moderare, la intervale neregulate)