„Cărţi mici, idei mari” pe module: John Taylor Gatto

Institutul Mises

În martie vom discuta John Taylor Gatto, Dumbing Us Down: The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling.

De ce John Taylor Gatto?

Dacă strâmbaţi din nas când vine vorba de sistemul educaţional de stat şi vi se pare că sunteţi printre cei cu părerea cea mai proastă despre acesta, faceţi o cură bazată pe scrierile lui Gatto (pe lângă cea anunţată de noi, ar mai fi cel puţin Weapons of Mass Instruction (2009) şi The Underground History of American Education (2000)). Veţi deveni mult mai critic, deşi aşa ceva vi s-ar fi părut extrem de implauzibil. Pe de altă parte, dacă aveţi o părere cât de cât bună (sau mai mult), cu Gatto îi veţi cânta prohodul. Autorul face probabil cea mai severă punere în discuţie a sistemului educaţional contemporan (i-am fi putut zice la fel de bine „socialismului educaţional contemporan”). Dar mai bine să-l lăsăm pe el să vorbească, propunându-vă câteva citate selectate din Dumbing Us Down (2005 [1992]):

Over the years of wrestling with the obstacles that stand between child and education I have come to believe that government monopoly schools are structurally unreformable. They cannot function if their central myths are exposed and abandoned. (p. xxvi)

After an adult lifetime spent teaching school, I believe the method of mass schooling is its only real content. (p. 19)

School is a twelve-year jail sentence where bad habits are the only curriculum truly learned. I teach school and win awards doing it. I should know. (p. 19)

Children and old people are penned up and locked away from the business of the world to a degree without precedent: nobody talks to them anymore, and without children and old people mixing in daily life, a community has no future and no past, only a continuous present. (p.21)

The truth ist hat schools don’t really teach anything except how to obey orders. (p. 21)

Two institutions at present control our children’s life: television and schooling, in that order. Both of these reduce the real world of wisdom, fortitude, temperance, and justice to a never-ending, non-stop abstraction. (p. 25)

Discovering meaning for yourself as well as discovering satisfying purpose for yourself, is a big part of what education is. How this can be done by locking children away from the world is beyond me. (p. 62)

Break up these institutional schools, decertify teaching, let anyone who has a mind to teach bid for customers, privatize this whole business – trust the free market system. I know it’s easier said than done, but what other choice do we have? We need less school, not more. (p. 72)

Cum se desfăşoară întâlnirile?

În cadrul fiecărei întâlniri vor fi prezentate pe scurt ideile principale din capitolele cărţii propuse, după care vor urma runde de dezbateri. La înscriere, participanţii primesc cartea în format electronic.

Lector: Mihai-Vladimir Topan, Preşedinte al Institutului Ludwig von Mises – România, Conf. univ. dr. ASE – Bucureşti, Fondator al Academiei Private

Data începerii: 9.03.2016 (miercuri, orele 18.30)

Număr întâlniri: 3

Frecvenţă: săptămânal (ultimul seminar planificat 23.03.2016)

Durată: cca 2h/întâlnire

Locaţie: Sediul ILvM-R şi al Academiei Private – Calea Călăraşilor 161, et. 2, cam. 26, sector 2, Bucureşti.

Preţ: 50 RON / seminar. Preţ redus pentru studenţi, elevi şi pensionari: 40 RON/seminar. Plata se face prin transfer bancar sau cash în cadrul seminarului.

Număr participanţi: maxim 10 cursanţi.

Comentează (se va posta după moderare, la intervale neregulate)